Blue Flower

Lees het verhaal van Ida Willemsz en haar echtgenoot Han Willemsz.

Ida Willemsz heeft in haar jongere jaren
gewerkt bij de Rijkspostspaarbank, toen zij zwanger was
van haar tweede zoon is zij gestopt met werken en heeft
zij zich vol op haar gezin gestort waar zij al die jaren met
veel toewijding en passie voor heeft gezorgd.

Altijd stond Ida paraat voor haar man, haar twee zoons, haar schoondochters, haar twee kleinkinderen en had ze een luisterend oor voor andere mensen als die het moeilijk hadden. En niet alleen voor mensen stond Ida klaar…haar man verklapte dat toen zij last hadden van muizen dat zij zelfs de muizen voerden.. dus Ida had niet alleen een groot hart voor mensen maar ook voor dieren.

De vogels in de tuin genoten van de maaltijden die Ida hun voorschotelde en Ida genoot van het feit dat de vogels haar dankbaar waren.

Maar Ida werd heel erg ziek en ondanks haar ziekte bekeek Ida nog steeds alles van de positieve zijde en wilde zij het daar niet over hebben.

“De laatste wens van een bijzonder mens” deze titel heeft Ida met recht verdiend want ook toen zij wist dat zij heel erg ziek was dacht zij nog steeds aan anderen. Ida koos voor alleen kaartjes op haar kist en in plaats van bloemen wilde zij liever een donatie voor de dieren in Flevoland.

Zelfs met haar laatste wens hield zij rekening met een ander, geen bloemen maar wel een donatie voor de Stichting Dierennoodhulp Flevoland ten bate van de hulpbehoevende dieren, hoe mooi is dat!!

Ida wilde alles goed geregeld hebben, dus ook voor de vogels in de tuin moest de zorg doorgaan. Deze taak heeft haar man nu op zich genomen, die nu iedere dag trouw de vogels voert.
De familie Willemsz heeft altijd Boxers gehad en toen kregen ze een Boston Terriër Romy. Romy was vooral verknocht aan Ida, zo verknocht dat toen Ida is overleden ook Romy ziek werd. Na heel wat dierenarts bezoeken en ondanks de goede zorgen van haar man, is Romy overleden. De dierenarts die geen medische problemen kon constateren stelde als diagnose dat Romy gestorven is aan een gebroken hart!

Er is een heel mooi bedrag opgehaald wat uiteraard zal worden gebruikt voor de hulpbehoevende dieren in Lelystad en Dronten. Wij, de Stichting Dierennoodhulp Flevoland, zijn Ida en haar man Han Willemsz heel erg dankbaar voor dit mooie gebaar en deze bijzondere wens!

Stichting Dierennoodhulp Flevoland condoleert de familie Willemsz en wenst hun sterkte met dit grote verlies.